Veelgestelde vragen

1. Wij willen begeleiding opstarten voor ons kind. Moet ons kind aanwezig zijn bij de intake of moeten wij als ouders alleen komen?

Elke situatie is anders. Afhankelijk van de hulpvraag, bijvoorbeeld voor gezinsbegeleiding, is het nuttig dat het kind mee is op intake. Voor individuele begeleiding van jongere kinderen raden we meestal aan het intakegesprek zonder kind te laten doorgaan. Op die manier kunnen jullie als ouders vrijuit praten, zonder rekening te moeten houden met hoe jullie kind zich daarbij voelt. Neem gerust contact op bij verdere vragen.

3. Om logopedie op te starten is een IQ-test nodig. Wordt er bij De Babbelboom een IQ-test afgenomen zonder begeleiding?

Ja, dat kan. Bij De Babbelboom kan je terecht voor een IQ-test zonder begeleiding. Dit is mogelijk voor kinderen en jongeren van 2.5 jaar tot 16 jaar. 

2. Hoe worden wij als ouders betrokken tijdens de individuele begeleiding van ons kind?

Allereerst vindt het intakegesprek plaats met de ouders. Bij de verdere individuele begeleiding van het kind brengt (brengen) de ouder(s) het kind. Bij het brengen kan de ouder, indien nodig, kort even mee binnenkomen om belangrijke zaken van afgelopen tijd mee te delen. De laatste 5-10 minuten van de consultatie kan de ouder aansluiten en wordt er kort, in samenspraak met het kind, feedback gegeven over de sessie en brengen we de administratieve zaken (de betaling en vervolgafspraken) in orde.

4. Wij als ouders zijn gescheiden en willen individuele begeleiding opstarten voor ons kind. Kan dit?

Bij minderjarige kinderen vragen wij schriftelijke toestemming van beide ouders.

5. Mag iemand anders dan wij als ouders (bv. grootouder, familielid ...) mijn kind naar de praktijk brengen en/of komen halen?

Natuurlijk, fijn dat iemand anders je kind kan brengen. In het kader van het beroepsgeheim wordt er evenwel geen terugkoppeling gegeven aan het einde van de consultatie met een andere persoon dan de ouder(s). Er wordt enkel terugkoppeling gegeven aan de ouders, tenzij de ouders dit anders vragen.

6. Hoe kan ik betalen?

Betalen gebeurt steeds aan het einde van elke consultatie. Betalen kan via Payconiq of cash.

7. Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?

Je kan de algemene voorwaarden hier terugvinden.

8. Hoe zit het met de bescherming van mijn persoonsgegevens?

Meer informatie over ons GDPR-beleid kan je hier terugvinden.